Search

Romsys în Presă, 26. iunie 2008

Interviu cu Günther Meyringer, Romsys CEO, pentru E-Finance

În 2007, New Frontier Holding a preluat compania românească Romsys, aceasta fiind prima sa investiţie în România. De ce a investit New Frontier în ţara noastră şi de ce a ales Romsys?

 

1. În 2007, New Frontier Holding a preluat compania românească Romsys, aceasta fiind prima sa investiţie în România. De ce a investit New Frontier în ţara noastră şi de ce a ales Romsys?

Strategia holdingului New Frontier este să preia câte o companie puternică în fiecare ţară din Europa Centrală şi de Est, iar România a fost printre primele ţări pe care le-am studiat, deoarece are una dintre economiile cu cel mai rapid ritm de creştere din regiune.

Aici vin multe investiţii, iar aderarea la Uniunea Europeană a atras atenţia asupra acestei ţări, de aceea şi noi am fost interesaţi de ea. De ce am ales Romsys? Înainte de a lua vreo decizie, am făcut o analiză amănunţită, aşa cum facem pentru fiecare ţară din Europa Centrală şi de Est, ne-am uitat la multe companii IT, iar în România am analizat cam 20-30 de firme. Am ales Romsys pentru că se potriveşte cel mai bine tipului de companie pe care ne-o dorim. Ceea ce ne-a trezit interesul în cazul Romsys a fost, mai întâi, prezenţa sa îndelungată pe piaţă, având în vedere că anul acesta aniversează 15 ani de activitate. În al doilea rând este vorba de dimensiunea sa, care o plasează printre primii 5 integratori de sistem din România, iar în al treilea rând este portofoliul său de afaceri bazat pe infrastructură şi pe servicii software cu valoare adăugată mare. Aceste trei elemente, puse împreună, au făcut din Romsys alegerea câştigătoare în România.

 

2. Cum se prezenta compania atunci când aţi preluat-o şi ce impresii aveţi după primele luni de administrare a ei?

Am găsit Romsys în stare foarte bună. Multe din procesele sale se desfăşurau deja pe baza unor procese de tip european; exista un sistem de predicţie a vânzărilor, un proces solid de stabilire a preţurilor, folosea un sistem CRM, era o bună înţelegere a gradului de profitabilitate în fiecare segment de afaceri abordat, astfel încât, din acest punct de vedere, pot spune că am găsit o companie foarte solidă. Există doar două zone în care lucrurile nu stau aşa de bine. Mai întâi, trebuie să readucem Romsys pe o pantă de creştere. Romsys este o firmă de succes, însă doar într-un anumit segment de piaţă, iar pentru a înregistra o creştere trebuie să ne extindem afacerile. Prin urmare, primul nostru obiectiv este să ne extindem aria de activitate, să generăm treptat oportunităţi de creştere. În al doilea rând, vrem să ne îmbunătăţim procesele de resurse umane în interiorul companiei prin specializări, dezvoltarea resurselor umane şi a managementului etc. Avem în jur de 250 de salariaţi şi ne dorim o creştere de 25% pe an. Pentru aceasta, ne propunem să suplimentăm personalul cu 30-50 de angajaţi în fiecare an.

3. În prezent, Romsys operează în multe domenii, cum ar fi automatizări bancare, reţelistică, infrastructură, soluţii ERP, integrare de sistem IT. Intenţionaţi să păstraţi toate aceste zone de activitate, sau vă veţi concentra numai pe unele, abandonându-le pe celelalte?

 

- Dacă ne uităm la ceea ce se întâmpla înainte de preluarea companiei, Romsys era, mai ales, un integrator de sistem, cu o ofertă extinsă şi o concentrare limitată asupra parteneriatelor cheie şi a zonelor de soluţii esenţiale. Strategia noastră este să schimbăm această situaţie în sensul că ne vom păstra abordarea de principiu ca integrator de sistem, dar ne vom întări oferta de parteneriate / portofoliu, astfel încât să avem o relaţie mai bună cu partenerii de afaceri şi să le oferim o mai bună valoare clienţilor noştri. De exemplu, Romsys este cel mai mare furnizor de SAP ERP din România şi dorim să ne extindem această ofertă către mai multe industrii, precum şi să ne îmbogăţim oferta SAP prin soluţii de tip CRM şi similare. În zona clienţilor bancari, suntem primul furnizor de ATM către băncile româneşti, împreună cu partenerul nostru Wincor Nixdorf, dar folosind soluţiile Wincor Nixdorf putem adresa mai multe zone de business din bănci, pe lângă ATM, astfel încât ne vom suplimenta oferta de servicii şi capabilităţi pentru a ajuta clienţii şi în zona optimizărilor de sucursale, prin servicii complete adresate sucursalelor bancare şi servicii conexe. Întreaga noastră ofertă prezintă acum mai multe capabilităţi pentru clienţi, ajutându-i să controleze şi automatizeze afacerea şi, ca atare, aducându-le valoare adaugata  pentru a-şi îmbunătăţi performanţa. De asemenea, ne suplimentăm capabilităţile în zona soluţiilor de business, putem să ne ajutăm clienţii prin eBusiness, managementul performanţei, dar şi prin dezvoltarea de soluţii adaptate pentru fiecare caz, acolo unde ni se cere aşa ceva, care oferă un avantaj competitiv unic. Pe de altă parte, ne sprijinim în continuare clienţii să-şi desfăşoare procesele critice de business şi, prin urmare, vom continua să furnizăm soluţii „core” pentru centre de date şi infrastructură. Clienţii urmăresc să obţină atât soluţii cât şi infrastructură de la un singur partener şi suntem una dintre puţinele companii din România care oferă astfel de capabilităţi.

4. Care sunt obiectivele de creştere pe termen lung stabilite de New Frontier Holding pentru Romsys - în termeni strategici şi financiari?

- Ori de câte ori studiem o potenţială investiţie, condiţia de bază de la care plecăm este să-i putem dubla valoarea într-un interval de 3-5 ani. Planurile noastre de afaceri sunt construite în jurul acestei condiţii, ceea ce presupune o creştere anuală de 25%. Dacă ne uităm unde suntem astăzi şi unde vrem să fim peste 3-5 ani, ne dorim să ajungem o companie de 60 de milioane de euro până în 2011-2012. În ceea ce priveşte profitabilitatea unei companii, în IT există trei mari tipuri de business: distribuţie, integrare de sistem şi dezvoltare de software, distribuţia fiind la capătul inferior şi dezvoltarea la cel superior ca profit. Dorim să avem un raport bun între infrastructură, soluţii de business şi dezvoltare&integrare software, cu marje de profit peste ceea ce vedem la integratorii de sistem din piaţă, care se situează de obicei în zona 5-10%. În prezent, proporţia în Romsys este în jurul a 50% infrastructură şi 50% software şi servicii, iar noi nu ne propunem să o schimbăm, vrem să creştem ambele linii de business în acelaşi ritm. Anul acesta, cred că vom asista la o creştere solidă în zona de infrastructură şi una mai temperată în cea de soluţii, dar în 2009 zona de soluţii îşi va lua avânt.

5. Care vor fi principalele iniţiative pe care le veţi lua în 2008 şi în anii ce vor urma?

- Pe de o parte, avem iniţiative de ordin intern, pe care le-am putea împărţi în trei mari zone: dezvoltarea vânzărilor, dezvoltarea resurselor umane, reorganizarea partenerilor de afaceri şi a portofoliului. Pe de altă parte avem iniţiative referitoare la clienţi - vrem să păstrăm toţi clienţii existenţi şi să aducem 10 noi clienţi importanţi anul acesta şi în 2009. În prezent, ne desfăşurăm afacerile cu 10-20 de clienţi importanţi, dar peste 2 ani ar trebui să avem între 20 şi 30. Principalele zone de creştere spre care ne uităm pentru a creşte baza de clienţi sunt industria, utilităţile, comunicaţiile, finanţele şi sectorul high-tech. De asemenea, Romsys este recunoscut ca bine plasat în cooperarea cu sectorul public, sunt foarte apreciate soluţiile unice pe care le furnizăm pentru sectorul public şi apărare şi vom continua să oferim asemenea soluţii specifice.

6. Sunteţi Chief Technology Officer la New Frontier Holding, unde răspundeţi de tehnologie, soluţii şi strategia de parteneriate şi marketinig a grupului. De asemenea, aveţi o vastă experienţă în zona de startup şi noi afaceri, mai ales în pieţe emergente, activând şi în zona serviciilor profesionale, consultanţă şi administrare. Cum vă poate ajuta această experienţă impresionantă în efortul de a le oferi valoare clienţilor Romsys şi în ce zone de activitate vă poate fi ea utilă?

 

- Dacă privim Romsys în ansamblu, compania este prezentă mai ales în două segmente de business: soluţiile software şi de servicii, şi infrastructură. Am o experienţă solidă în ambele domenii. Ultimii şapte ani am lucrat la EMC, unul dintre cei mai mari furnizori de infrastructură din lume, dar am activat şi în consultanţă şi servicii. Am, deci, o înţelegere a ambelor zone de business, ceea ce cred că este important, pentru că lucrurile merg diferit în fiecare dintre ele. De mare ajutor îmi este şi experienţa din ultimii 10 ani pe pieţele emergente şi în curs de dezvoltare, care mă ajută să înţeleg dinamica pieţei, mai ales în Europa Centrală şi de Est. Văd un mare potenţial de piaţă în România, per ansamblu, iar IT-ul rămâne unul dintre factorii majori de schimbare pentru o astfel de economie în curs de dezvoltare. Echipa Romsys şi eu, personal, ne dorim mult să sprijinim creşterea şi transformarea clienţilor şi, prin urmare, să creştem odată cu ei.

Inapoi la : Romsys în Presă