Search

Romsys în Presă, 25. septembrie 2011

Interviu cu Gunther Meyringer despre evoluția Romsys în cadrul Grupului New Frontier

Grupul New-Frontier a avut o evoluţie foarte mulţumitoare în ultimii doi ani şi am reuşit să creştem organic business-ul cu 26%, fără să facem achiziţii. Am înregistrat creşteri în toate pieţele unde suntem prezenţi, însă Romsys a fost lider în termini de creştere procentuală şi suntem foarte mulţumiţi de activitatea echipei managerial locale. Această evoluţie ne-a plasat în topul integratorilor din regiune, depăşind competiţia directă.

Ca parte din New-Frontier, Romsys are avantajul unui jucător regional, cu acces la competenţe şi referinţe multiple. Mulţi dintre clienţii noştri sunt companii cu prezenţă regională, iar unul dintre obiectivele acestora este reducerea numărului de contractori. Prin urmare, stabilim cu aceştia contracte generale, care deschid oportunităţile colaborării în toate pieţele unde suntem prezenţi. Mai mult, aceste companii mari preferă să lucreze cu parteneri pe măsură, pentru a reduce riscurile gestionării proiectelor complexe. Creşterea integratorilor regionali nu înseamnă că jucătorii locali vor ieşi din business. Va fi întotdeauna loc pentru companii de 30-50 de persoane pentru proiecte mici sau pentru activităţi de subcontractare.

Un alt avantaj pe care Romsys îl are pe piaţa locală este politica de parteneriate şi alianţe pe care o practică şi care ne ne oferă o poziţie foarte bună pe pieţele pe care Romsys activează (sectorul financiar-bancar, asigurări, utilităţi, industrie şi telecomunicaţii). Complementar liniilor de business tradiţionale, viitorul apropiat va aduce în portofoliul grupului soluţii noi, precum CRM, add on-uri proprii pentru retail şi chiar livrarea acestora ca servicii (SaaS). Chiar dacă, în România, linia de business Microsoft Dynamics a avut o evoluţie mai puţin dinamică, strategia grupului rămâne abordarea pieţei enterprise cu soluţii SAP şi a segmentului de mijloc cu soluţii Microsoft.

În fapt, compania pe care New-Frontier o deţine în Ungaria are o evoluţie foarte bună şi a finalizat proiecte pe tehnologie Microsoft, inclusiv în România. România este o piaţă strategică importantă, pe locul doi după Polonia ca dimensiune. Deşi pe plan local s-au derulat în ultima vreme câteva proiecte de anvergură, la nivel de piaţă, investiţiile consistente în soluţii IT sunt încă puţine. Suntem mulţumiţi de evoluţia în piaţa românească, însă potenţialul acesteia este mult mai mare.

În termeni de investiţii, consider că acoperim foarte bine nevoile clienţilor cu structura actuală a Romsys, însă nu excludem o nouă achiziţie, dacă va exista o oportunitate reală. Piaţa are nevoie de consolidare, sunt mai puţine proiecte disponibile şi, prin urmare, ne focalizăm pe câştigarea de marketshare de la competiţie. Indicatorii economici arată bine şi pentru 2011, însă nu doar creşterea ne interesează, ci şi păstrarea profitabilităţii.

Inapoi la : Romsys în Presă