Search

Romsys în Presă, 28. august 2009

Romsys: Proiectele vechi ne-au limitat declinul la 5%, mizăm pe clienţi noi în S2

Restructurarea echipei de vânzări a Romsys, petrecută în primul trimestru al acestui an, şi repoziţionarea portofoliului de soluţii sunt aşteptate să genereze integratorului de sisteme un business solid în zona financiar-bancară, în a doua parte a acestui an, întrucât volumul de muncă şi oportunităţile pe acest segment s-au dublat, potrivit estimărilor directorului general al companiei, Horaţiu Berdilă.

Restructurarea echipei de vânzări a Romsys, petrecută în primul trimestru al acestui an, şi repoziţionarea portofoliului de soluţii sunt aşteptate să genereze integratorului de sisteme un business solid în zona financiar-bancară, în a doua parte a acestui an, întrucât volumul de muncă şi oportunităţile pe acest segment s-au dublat, potrivit estimărilor directorului general al companiei, Horaţiu Berdilă. Primele şase luni au marcat însă o scădere de aproximativ 5-6% a veniturilor companiei, sub scăderea prognozată a economiei.

 

Romsys a plecat cu multe contracte semnate anterior, livrează în conturi clasice, de mulţi ani fiind principalul furnizor pe utilităţi, iar Distrigaz Sud, E.ON, Dacia Piteşti sunt clienţi care, deşi sunt în criză, nu-şi reduc din investiţii. Problema noastră principală nu este cum să rezistăm zilele astea, ci felul în care aducem clienţi noi”, a declarat pentru Business Standard Horaţiu Berdilă.


Potrivit acestuia, într-un interval de două luni şi jumătate de la începutul acestui an, Romsys a schimbat 70% din echipa de vânzări, care numără acum 24 de persoane, ceva mai mulţi decât la începutul anului, iar în privinţa portofoliului de produse, deşi a fost menţinut în totalitate, au fost împinse în faţă soluţiile cele mai potrivite pentru criză.


Nimic din ceea ce s-a definit în 2006-2008, fie portofolii de soluţii, structuri de management sau operaţionale, nu se potriveşte cu situaţia de acum. De aceea, este important să te mişti foarte repede, şi nu în momentul în care cifrele arată prost, ci atunci când compania este pe val”, a explicat Berdilă. De asemenea, marja brută de profit a Romsys înregistrează o scădere de 5-6%, din cauza competiţiei crescute şi a unor jucători care oferă preţuri foarte scăzute.


Am făcut compromisuri de margine. Suntem nevoiţi să oferim discounturi, pentru că vin alţii cu produse mult mai ieftine. În funcţie de rezultatele finale pe S1, urmează o analiză şi decidem dacă facem sau nu o restructurare. La scădere de 5% nu vor fi restructurări notabile, dar mergem în continuare pe investiţii în vânzări”, a mai spus Berdilă.


Romsys are acum 310 angajaţi şi, potrivit reprezentantului companiei, nu au existat schimbări structurale ca urmare a crizei. Compania investeşte în continuare masiv în zona de vânzări, întrucât, spre deosebire de anii trecuţi, sunt foarte puţini clienţii care iau decizia de implementare fără a vedea dacă soluţia respectivă are un impact minim asupra businessului. Şeful Romsys afirmã că piaţa de IT ar putea avea un final de an “molcom”, doar dacă Guvernul ar demara investiţii, băncile ar începe să fluidizeze circulaţia banilor, iar companiile şi-ar recăpăta curajul de a face investiţiile necesare. “Este adevărat, fondurile structurale reprezintă pentru piaţă foarte puţin, dar este important că au început să se mişte, sunt bani care intră în piaţă”, a mai spus oficialul Romsys. Compania a raportat în 2008 un business de 25 mil. euro, iar pe piaţa integratorilor de sisteme concurează cu IBM, S&T, HP.

Inapoi la : Romsys în Presă